Kelebihan Vitamin E Shaklee

Assalamualaikum W.B.T..

Alhamdulillah masih diberi kesihatan untuk mencoret serba sedikit sesuatu yang berguna untuk dikongsi bersama-sama. Hari ini saya ingin berkongsi kebaikan Vitamin E. Almaklumlah alang-alang promosi bulan ni, alah membeli menang memakai. Banyak sangat kelebihan Vitamin E yang amat sinonim dengan kulit. Jemput baca ye.


VITAMIN E SHAKLEE


  • Menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit
  • Mengurangkan risiko sakit jantung
  • Menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan
  • Anti-oksidan – menghalang kerosakan sel oleh radikal bebas

    .............................................................................................................................................
KENAPA VITAMIN E SHAKLEE
Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama, delta). 

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Salah satu kandungan vitamin E Shaklee adalah ekstrak biji anggur. Antara KELEBIHAN ekstrak biji anggur ini adalah:-

  • mengandungi PELBAGAI KHASIAT seperti protein, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • kuasa antioksidan polifenol adalah 20X LEBIH BAIK daripada Vitamin E sendiri dan 50x LEBIH BAIK daripada Vitamin C.  Jadi, minyak biji anggur ni amat berkesan untuk awet muda dan memelihara kecantikan. Ekstrak biji anggur ni terbukti berkesan menguatkan SISTEM IMUNISASI badan, menganjalkan kulit, menurunkan PARAS KOLESTROL, menghalang pembentukan DARAH BEKU dan melegakan masalah berpunca daripada URAT TIMBUL.
  • Oligomeric Proanthi Cyanidin (salah satu phenol dalam biji anggur) bertindak memelihara tubuh daripada tua sebelum masanya. OPC ni jugak terikat dengan kolagen. Procyanidin yang ada dalam Vitamin E membantu kulit lebih ANJAL dan membuat kita SENTIASA MUDA secara semulajadi.
.............................................................................................................................................

MANFAAT UTAMA
  • Melindungi jantung – Pengambilan harian 800IU  Vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platlet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif – Kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU – 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti-Penuaan – 1 kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Anti-Oksidan yang Kuat – Pengambilan lebih dari 1,200IU Vitamin E sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan utnuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga – Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
  • Memperbaiki Arthritis – Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang Keguguran – Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra-haid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
  • Memperbaiki Parut – Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada kulit untuk mengurangkan kesan parut.
Nota: Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan Vitamin E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.
.............................................................................................................................................

ADAKAH PENGAMBILAN VITAMIN E SEHARIAN ANDA MENCUKUPI?
Untuk 400IU Vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas: 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam, 500g badam.

          .............................................................................................................................................
Banyak istilah sains dalam entri ini yang macam pening kepala nak difikirkan. Jadi saya dengan berbesar hati nak  menerangkan berkenaan antioksidan dan radikal bebas untuk entri seterusnya. Tunggu ya..

Disclamer : Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat. Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.




Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:

Nur Suria Binti Sulaiman
Shaklee Independent Distributor ID : 1107828
Call/SMS/Whatsapp: +6012 705 0032
Facebook : Shukran Shop
Instagram : Sunz Sulaiman
Email : sunz7300@gmail.com

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © d'sunz | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in