Mama Arief kembali....


Assalamualaikum pembuka bicara hati yang telah lama terpendam dek masa yang tidak mengizinkan dan kerja-kerja hakiki dan bukan hakiki yang bertambah sejak akhir-akhir ini....Panjangnye mukadimah..Melepaskan rindu untuk berblog.. Saya agak sibuk sejak akhit-akhir ni.. Menyiapkan tugasan di saat-saat genting ( he~~~, jangan tiru hokeh ), lepas tu tugas hakiki di pejabat ( tak sempatnyer nak menengok blog masa pejabat ) dan melayan kerenah baby Arief yang semakin membesar dengan sihat dan comel.. ( Part ni memang saya rela..hik..hik.. )..Arief dah menginjak ke 9 bulan.. Pejam celik pejam celik Arief akan berusia 1 tahun.. Tak sabarnya mama nak tunggu Arief 1 tahun... Masa guru-guru sambut Hari Guru, Arief pun sambut hari lahir... Ni gambar Arief sekarang..

Mama, Arief dah ada dua gigi..Nak gigit boleh..
( klik more sebab ada lagi cerita..he..he. .)




Ok sebagai warming up  untuk mula kembali menulis blog, saya cuma nak kongsi kesedihan sedikit.. Sekarang sedang menjalani Kursus Intensif di USM selama dua minggu.. Almaklumlah saya belum ada degree jadi mesti berusaha untuk sambung pengajian mendapatkan segulung ijazah... Ilmu wajib dituntut tak kira usia.. Kalau sambung pengajian di USM memang setahun sekali kena attend Penang sebab nak bersemuka face to face dengan lecturer. Kalau tak faham apa-apa boleh la rujuk dengan mereka.

2 minggu di USM.. Untuk belajar.. Jadi saya tak boleh bawa Arief bersama.. sedih..sedih..sedih.. Sebab malam pun ada kelas.. Siapa nak jaga nanti.. Jadi terpaksa berkorban.. Sebelum pergi USM, Arief sudah diajar minum susu formula selang dengan susu badan ( susu dah tak berapa banyak nak buat stok, kena top up =( ... Alhamdulillah Arief memahami.. Terima kasih Arief.. Selesai satu masalah.

Sepanjang di USM, mama kena la keep pumping.. Nak produce susu dan cik B pasti akan membengkak.. Ingatkan boleh la simpan stok ebm sepanjang di sana.. Tapi, asrama tak sediakan peti sejuk.. Alahai, sedih mendengarnya.. Kalau nak kena tanya cafetaria  kat bawah nun.. ( Mama Arief tak tanya pun lagi, takde hidung ).. Hari ni dah hari ke-3 di USM.. Banyak jugak ebm dibuang...(hua.....................sedih.....................) .. Nanti la tanya makcik cafe kat bawah... ala segan..segan..segan... (Kalau makcik cafe bawah ada blog dan terbaca luahan hati saya, sila contact di Desasiswa Amana Damai bilik 204..Poyos jek Mama Arief ni kan...)

"Saya akan dibuang sebentar lagi, tuan saya tak sayangkan saya," luah hati ebm....sedih..


p/S : Ok time buat ulangkaji...Tukar mode sedih ke mode tekun belajar..To Arief yang jauh nun di Johor, please behave ye sayang.. Mama rinduuuuuuuuuuuuuu sangat...






Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:

Nur Suria Binti Sulaiman
Shaklee Independent Distributor ID : 1107828
Call/SMS/Whatsapp: +6012 705 0032
Facebook : Shukran Shop
Instagram : Sunz Sulaiman
Email : sunz7300@gmail.com

3 comments :

  1. sunz...banyak nyer...jgnla buang..sayang......tumpang jerk cafe...kena bayar pon xpe...

    ReplyDelete
  2. Ye ke Yuzai.. tu la nak pegi tapi segannyer nak cakap..nanti akan ku gagahi tanya.. sedih kan buang2 susu.. kalau la ada sesapa nak kat penang ni memang kiter bagi jerk.. hadoi..

    ReplyDelete
  3. apa seyh bagi susu dekat orang..sedddih! -,-

    ReplyDelete

 
Copyright © d'sunz | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in