Entri Dah UPDATE tapi BlogList aka Feed tak UPDATE..Kenapakah???

Assalamualaikum...
Salam Kames sekelian.. Seperti semua maklum hari ini ialah hari pembentangan budget 2012.. Apa harapan anda, anda dan anda sempena budget ini... Anda tanya saya ker?? Betul ke tanya nie.. Tak kena banned ke kalau jawab.. hik..hik..

Sila klik Read More di bawah untuk membaca entri sepenuhnya
Takper la.. Itu dah lari tajuk namanya.. Apa yang saya nak bentangkan di sini ...wah bahasa jiwa bangsa sungguh.. Anda pernah tak alami masalah macam saya alami.. Korang dah update entri baru tapi bila tengok bloglist kawan-kawan blogger, entri lama masih terpacak... Sedangkan dah setengah jam korang update entri baru....Peh..saya menyirap jugak tengok situasi macam nie.. Dah penat mengarang tiba-tiba bila publish , masih dipaparkan entri lama pada bloglist...Kat Reading List lagi la tak update....Adoi..

Apa impaknya ek kalau macam nie.. Kesannya nanti entah la ek.. Mungkin nanti orang tak datang blog kita sebab entri masih entri lama (macam la orang nak datang sangat blog kiter ni).. Jadi traffic kurang la.. Nanti Nuffnang pun sikit jer (Eleh, memang sikit pun..baru berjinak-jinak)..
Korang faham tak yerp masalah saya ni.. Harap faham la yerp.. Macam mana nak selesaikan masalah ni.. Saya dah rujuk beberapa blogger yang dah lama menceburkan diri dalam dunia blog ni. Antaranya
Ada yang saya faham..Ada yang tak berapa nak faham.. Tapi saya memilih untuk mencuba cara seperti berikut.. update feedburner.. Korang kene daftar kat sini guna akaun google, then follow on screen. Lepas saya daftar dan ikut langkah demi langkah...Akhirnya entri saya dah update.. Kalau tak, menyirap je tengok tak update.. Mungkin cara ini menjadi kat saya, dan harapan saya kat blog korang pun menjadi jugak.. Kalau nak tengok cara langkah demi langkah, korang boleh klik kat link kat atas tu.. Mungkin saya akan buat juga langkah demi langkah, tapi nak kene print screen dulu.. Tunggu la yer..

Kenapa kene guna feedburner...sebab dia dah bergabung dengan google..Google kan berkaitan ngan blogspot..(Kalau salah betulkan la statement saya yang baru setahun jagung ni).. Mari berkongsi ilmu..


Nota kaki : Saya nak jadi Cikgu Matematik dalam masa 3 tahun akan datang..Harap tercapai la cita-citaku ini..




Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:

Nur Suria Binti Sulaiman
Shaklee Independent Distributor ID : 1107828
Call/SMS/Whatsapp: +6012 705 0032
Facebook : Shukran Shop
Instagram : Sunz Sulaiman
Email : sunz7300@gmail.com

3 comments :

 
Copyright © d'sunz | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in