Arief..Mengiring vs Meniarap


Assalamualaikum pembuka bicara.. Hari ni saya nak cerita pasal Arief pula.. My baby si Jantung Pengarang Hati.. Lagi beberapa hari usia Arief akan menjangkau 4 bulan.. Wah pejam celik pejam celik sudah semakin membesar anak mama.. Kesian baba, asyik rindukan anak nya saban hari.. (Speechless)

Muka Arief kan..


Entri yang lepas, saya ada mencoret kisah Arief yang demam kerana mungkin akan mendapat akal baru.. Alhamdulillah hanya sehari sahaja Arief demam.. Berkat Mama menyusukan Arief dengan kerap.. Seperti yang sedia maklum, Susu ibu kan antibodi yang baik..

Buat masa sekarang Arief selalu mengiring sahaja.. kadang-kadang kesian pula sebab Arief berusaha nak menelangkupkan badan dia, tapi masih tak berjaya.. Takperlah Arief, teruskan usaha Arief yer..

Kadang-kadang orang sekeliling tengok, rasa macam geram jer nak tolong menelangkup kan si Arief.. Nenek dia selalu tolong bantu Arief.. Tapi tak boleh la lama-lama ‘bak kata orang tua’.. Sakit dada nanti budak… Yerlah kecik lagi.. Kesian.

Yah!! penat la Arief macam ni mama..

Berbicara pasal perkembangan bayi, setiap bayi memiliki perkembangan yang berlainan. Ada yang meniarap seawal usia 3 bulan.. Ada juga yang tidak mengiring dan meniarap langsung, tetapi apabila usia 5 atau 6 bulan bayi akan terus pandai duduk.. Jadi, ikut la kebolehan yang dikurniakan oleh Allah.. Ada yang cepat, ada yang lambat tetapi kurniaan yang diberikan lebih advanced.. Ini adalah rentetan daripada segelintiri mama-mama yang risau akan perkembangan anak yang perlahan.. Bagi saya apa yang penting anak itu sihat walafiat. Cuma ada kes-kes tertentu berkaitan dengan perkembangan anak yang terlampau perlahan, mama-mama mesti merujuk kepada yang pakar.. Masih kena rujuk untuk mendapatkan kepastian. Jadi, hanya ibu-bapa sahaja yang tahu perkembangan anak masing-masing..

Yeay!! dah dapat..Tu pun nenek tolong..

By the way, hari ini ialah hari pejabat dibersihkan sedunia.. Ada anggota yang betul-betul sibuk membuat persiapan, ada yang hanya ke hulu ke hilir (macam bos pulak, entah apa yang dibuat, nampak je sibuk, ha..ha..) Sebabnya esok Jamuan Hari Raya akan bermula.. Masih kena bertugas jadi penyambut tetamu..  Bagaimana la nanti.. Kena la celup-celup sambil menyambut tetamu sambil melayan Arief yang duduk dengan nenek.. Kesian la Arief… Dah tugas Arief.. mana tahu ada rezeki mama tukar kerja, boleh la kita duduk dengan baba pulak.. InsyaAllah….





Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:

Nur Suria Binti Sulaiman
Shaklee Independent Distributor ID : 1107828
Call/SMS/Whatsapp: +6012 705 0032
Facebook : Shukran Shop
Instagram : Sunz Sulaiman
Email : sunz7300@gmail.com

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © d'sunz | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in